Hallo zusammen,
Leider ist mein TS-119P II mit 3 TB Festplatte (Seagate Barracuda / ST3000DM001) beim Firmwareupdate abgeschmiert.
Genauer Vorgang:
-Firmwareupdate von 4.0 auf 4.1 (System lief vor dem Update einwandfrei)
-bei 45% stoppte das Update
-Auf der Desktopoberfläche wurde darauf hingewiesen das ein Vorgang läuft und das Gerät arbeitet
-nach ca 24h hab ich auch bemerkt das am Gerät eine LED Rot/Grün leuchtet
-NAS war zu dem zeitpunkt aktiv und erreichbar
-Also Neustart !
-Seither ist das Gerät nicht mehr erreichbar
Weiterer Verlauf:
1. Power off the NAS.
2. Remove all the hard disks.
3. Power on the NAS.
4. Wait for ten seconds and check if you hear a short beep.
5. After the short beep, wait for two minutes to check if you hear a long beep.
6. If you only hear a short beep or do not hear any beep, follow the instructions of this guide to recover your NAS.
Alles soweit gut ,
1x kurzer beep
1x langer beep
Nebenbei hab ich dann noch geschaut ob das NAS ohne HD erreichbar ist:
Festplattenlaufwerk fehlt
Installieren und formatieren Sie vor der Verwendung des NAS mindestens eine Festplatte. Eine Festplatte kann in einen leeren Einschub eingesetzt werden, ohne das NAS auszuschalten. Eine Liste kompatibler Festplatten finden Sie unter http://www.qnap.com/go/compatibility_hdd35.html
Hinweis: Alle Laufwerksdaten werden bei der Festplatteninitialisierung gelöscht.
Bitte vergewissern Sie sich, dass die Festplatten richtig installiert und die Festplattenkabel ordnungsgemäß angeschlossen sind.
OK auch in Ordnung.
Der Hinweis machte mir bedenken !
Also dachte ich , bevor mir die Festplatte neu initialisiert wird , lieber erst die Daten am Laptop auslesen
Sata Adapter / USB / Festplatte angeschlossen.
Aber Pustekuchen , kein NTFS Format ....(hab eigentlich GetDataBack for NTFS) zur Datenrettung.
Lösungsansätze:
1.Möglichkeit : Daten Extern auslesen ? Geht das (Tools ?)
2.Möglichkeit : Instructions for NAS Recovery - Method 1 (Live CD)
Follow the steps below to recover the NAS.
1. Download the live CD ISO image from the following links and "BURN" it into an empty CD-R.
For all TS-x10, TS-x12, TS-x19, TS-x20, TS-x21 series, please use the folloiwng link:
http://eu1.qnap.com/Storage/tsd/live_cd/live-cd-20130730.iso
For TS-112P, TS-212P, TS-212E and HS-210, please use the following link:
http://eu1.qnap.com/Storage/tsd/live_cd/live-cd-20140212.iso
2. Burn the ISO file to a CD.
3. Insert the CD to a PC and boot up from the CD.
4. When the login prompt is shown, go to next step. No login is required.
5. Power off the NAS and remove all hard disks.
6. Connect the NAS to the PC directly by an Ethernet cable. If your NAS includes two LAN ports, please connect LAN 2 of the NAS to the PC. If it doesn't work try it again with LAN 1
7. Find the RESET button of the NAS (see below).
Reset button.png
8. Use a pen or any pointed object to press and hold the RESET button. Then press the Power button on the front panel to power on the NAS at the meanwhile.
9. Please keep holding the RESET button and Power button until you hear two short beeps in about 5-8 seconds. The Status LED of the NAS should be flashing red and green and then glows red.
10. The LED on the LAN port of the NAS should be flashing for the first few seconds and then glows green or orange.
11. LEAVE THE NAS ALONE AT THIS POINT! DO NOT TURN IT OFF OR UNPLUG THE POWER CORD. Wait for about 5 minutes.
Note: To make sure if the data has been delvering to NAS or not, you can login to the console by the username and password, root/root. Then, use the command "ifconfig" to see if the number of TX on eth0 is increasing or not.
12. Wait until you hear a long beep or two short beeps and see the Status LED flashing green. The NAS will then reboot. No intervention required during this stage.
13. The reboot should take about 3 minutes. After that you should hear a long beep.
14. Connect the NAS to your switch or router and use QNAP Finder to find the NAS.
15. Power off the NAS, plug the HDD(s) back by original order, then power it on.
16. Download the latest firmware from QNAP website(http://www.qnap.com/download.asp), unzip the file, and perform firmware upgrade through QNAP Finder.
17. On QNAP Finder, select the NAS, click Tools -> Update Firmware to update the NAS firmware.
How to do if the startup problem persists
If the startup problem persists, please return the NAS to your local dealer or distributor for system repair immediately.
NOTE: If the recover progress does not work at the first time, please try another PC or reburn the ISO image.
ISO ist bereits gebrannt
3.Möglichkeit : Festplatte einbauen und hoffen das es doch irgendwie startet?
Vielleicht wisst ihr noch andere Möglichkeiten ,
bin im Februar Vater geworden , also hochsensible daten am start :tongue: :tongue: :tongue:
Vielen Dank
xepromx